07.2022 - 01.2024

Dataintegrasjon for kundeoppfølging

For Dinner-group

Python
FastAPI
Next.js
AWS
PostgreSQL

Endre August Krohn
Prosjektleder
Lasse Bærland Strand
Adrian Fagerland

Dinnergruppen er en restaurantkjede med mange konsepter og restauranter på Østlandet. De har tidligere sittet på mye data fra kassesystemet sitt, bookingsystemet sitt og bestillingssystemet sitt, som alle er levert av ulike leverandører. Dinner-group kontaktet oss og vår partner Experis, for å få levert en løsning som samler og integrerer denne dataen på ett sted, slik at de kan drive skreddersydd markedsføring.

Løsning

For å løse kundens problem har vi levert en ende-til-ende applikasjon som inkluderer all funksjonalitet som trengs for å drive en kundeklubb med rettet markedsføring. I første ende i pipelinen er applikasjonen koblet mot APIene til samtlige av deres leverandører, for å automatisk hente inn dataen som dukker opp hos disse. Enkelte av APIene var enkle å arbeide med, mens andre krevde stor tilpasning og til og med kommunikasjon med ledelsen hos leverandøren for å skreddersy. All dataen fra leverandørene ble koblet mot hverandre ved hjelp av det som var registrert av kontaktinfo, betalingsidentifikatorer og tidspunkter for å koble mest mulig av informasjonen sammen. Tjenesten tar også høyde for hva som er gitt av samtykker av de ulike kundene, og inkluderte til og med en ny løsning for å samle inn samtykke.

I tillegg til innsamling og integrasjon av data, inkluderte leveransen vår et brukergrensesnitt for de ansatte i Dinner-group. Brukergrensesnittet lar de ansatte undersøke enkelte kunder, og lage oversikter over salgstall og statistikk gruppert på tid, måltid, restaurant eller kunde. De kan også generere tilpasset markedsmateriell som sendes til enkelte brukergrupper eller brukere. Hele systemet er selvsagt beskyttet bak innloggingsmur.

Systemutvikling